Autor Wiadomość
vvv
PostWysłany: Czw 20:39, 28 Cze 2007    Temat postu:

No nie... Co za lenie (i ja też). Nawet postu nowego nie ma od kilku tygodni.
copperdragon
PostWysłany: Sob 15:59, 26 Maj 2007    Temat postu:

Hmm... no dobra... może zrobimy tak:
- otworzę nowy temat, gdzie będziemy omawiać ogólne elementy fabuły i różne drobne pomysły
- a tutaj będziemy omawiać sprawy techniczne
Chomiczka
PostWysłany: Sob 14:32, 26 Maj 2007    Temat postu:

Opowiadania.pl zdecydowanie Wink. Chyba rozumiem nawet zasadę działania.

Moim zdaniem powinniśmy zdecydowanie kluczyć i sprawiać, żeby mimo wielu możliwości gracz i tak wylądował z łopatą w brzuchu, wbitą przez niecnego blackgrzywę ;P. Tak, a jedyna możliwość, żeby grę wygrać to wybrać ID 22754: Zjadasz dżdżownicę.
copperdragon
PostWysłany: Sob 14:00, 26 Maj 2007    Temat postu:

Jeśli chodzi o fabułę... no cóż, moim zdaniem użytkownik powinien zaczynać na serwisie opowiadania.pl. W końcu skądś musi się dowiedzieć o blackgrzywie, a jak inaczej ma to zrobić, jeśli nie dostając od grzywy jedynki? Wink

Choć motyw podróży w czasie mógłby się pojawić...
anna boleyn
PostWysłany: Sob 13:53, 26 Maj 2007    Temat postu:

Mniej więcej rozumiem.

W takim razie skoro musi dojść do świątyni, to najpierw należałoby się chyba zastanowić skąd ma zaczynać grę. Proponuję jakieś stanowisko neolityczne albo osadę dawnych Słowian Wink
copperdragon
PostWysłany: Pią 16:52, 25 Maj 2007    Temat postu: Ogólna koncepcja

No właśnie. Jaka ma być ogólna koncepcja urodzinowej tekstówki?

Ja mam taki pomysł na zarys fabuły: Świątynia Wtórnego Zła. Ta gra będzie opowiadała o tym, jak pewien początkujący pisarz będzie musiał dojść do tytułowej świątyni, aby pokonać złego boga blackgrzywę (nie sądzę, żeby się o to obraził).

Jakby ktoś nie wiedział, czym jest ta #^&@$^& tekstówka, służę wyjaśnieniem: jest to gra, w której czyta się sam tekst, potem wybiera jedną z kilku podanych opcji, ewentualnie wpisuje w pole tekstowe.

Sprawy techniczne: zakładam temat o tytule "Akt [numer], piszę opis początkowej lokacji i opcje do wyboru. Potem użytkownicy mogą dopisać:
- swoje opcje do wyboru, oczywiście powinny być logicznie uzasadnione w tekście
- propozycje do zmian w danym tekście
- kolejny tekst, razem z wymienionymi opcjami
- kolejny tekst z polem tekstowym i wypisanymi poszczególnymi napisami, przy których coś się dzieje
Każdy tekst powinien być oznaczony odpowiednim numerem ID, każda opcja powinna mieć zaznaczone, do tekstu o jakim ID przekierowuje. Gdy przy którymś z fragmentów jest pole tekstowe, należy napisać, do którego ID przekierowują poszczególne napisy oraz do którego ID gracz zostanie przekierowany, gdy nie zostanie wpisany żaden z podanych napisów (gdy nic się nie dzieje, oczywiście jest napisane, że nic)

A teraz jak to ma wyglądać w praktyce. Oto mój post:
Cytat:
AKT I REJESTRACJA W SERWISIE

ID 0: Jesteś na stronie głównej serwisu. Co robisz?

=> ID 1: Zaloguj się
=> ID 2: Zarejestruj się

Załóżmy, że ktoś inny wymyślił, co się dzieje podczas próby zalogowania:
Cytat:
ID 1: System każe podać ci login i hasło:

=> ID 3: Podaj login i hasło

(może być tylko jedna opcja)
Jeszcze inna osoba uznała, że można dopisać jeszcze jedną opcję:
Cytat:
ID 1: (...)

=> ID 4: Shackuj blackgrzywę

(musi być podany przynajmniej ID tekstu, żeby było wiadomo, o co chodzi)
Gdy nadchodzi koniec gry w wyniku próby shackowania blackgrzywy:
Cytat:
ID 4: Naraziłeś się na gniew boga, przez co piorun cię trzasnął. KONIEC GRY.


Z kolei w innym momencie gry, gdy trzeba coś wpisać:
Cytat:
ID 47: Podaj hasło:

opowiadania => ID 48
grafoman => ID 50
karcia => ID 51
[inne hasła] => ID 40

Ewentualnie:
Cytat:
[inne hasła] => nic się nie dzieje


Mam nadzieję, że zrozumieliście zasadę działania.

Żeby nie pogubić się w stosie postów, tekst powinien być od czasu do czasu aktualizowany. Tym mogę się zająć akurat ja, aczkolwiek przydałby się ktoś do pomocy (dam mu wtedy odpowiednie uprawnienia itp.). Będę też co jakiś czas aktualizował plik gry i wysyłał do Internetu, żeby było wiadomo, o so chozi.

Jakieś pytania lub propozycje?

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group